7.1.2014 | Kirjoittanut

Miksi eroat?

Digipeople särkynyt sydän

Tätä kysymystä pohdin kun erosin Espoon Yrittäjistä. Syitä oli moniakin, mutta Espoon Yrittäjät eivät tätä kysymystä kysyneet, totesivat vain eroamisen ja toivottivat hyvää alkanutta vuotta 2014. Kohteliasta sekin, mutta HALOO!

Reklamaatio ja eroaminen ovat hetkiä ja tilanteita, jolloin pitäisi kysyä kaikki mahdollinen. Paljon tärkeämpää on tietää eroamisen syyt perinpohjin kuin esimerkiksi pyytää asiakkaalta kommenttia hyvin menneestä projektista. Siksi kai Supercellilläkin juhlitaan epäonnistumisia, jotta saataisiin kaikki mahdollinen irti virhetilanteesta. Pitäisi kaivaa ja kyntää, kääntää ja vääntää, sieltä löytyy kipukohta. Tehtiinkö jotain väärin, sattuiko jotain yllättävää, mitä tahansa. Eroamisen syy voi olla täysin naurettava ja yksinkertaisesti korjattavissa oleva asia. Yksi kysymys ja olisin voinut olla asiakas ja jäsen seuraavankin vuoden, kuka ties.

Reklamaatio tai eroaminen on todellinen totuuden hetki

Se on hetki jolloin päästään todistamaan hyvyytemme, toki huonoutemme myös. Ikävätilanne ja sen asiallinen hoitaminen vahvistaa uskollisuutta, aivan samalla tavalla kuin parisuhteessa. Yhdessä läpikäyty karikko nostaa suhteen kuin suhteen täysin uudelle tasolle. Villasella painettu ja pinnan alle työnnetty kivi puolestaan vie suhdetta jatkossakin matalapaineessa. Niin, yritysmaailmassakin suhteita hoitelevat ihmiset.

Amerikan maalla jotkut ottavat eroamisen tosissaan, mutta huumorilla. Jopa silloinkin kun ollaan poistumassa uutiskirjeentilauslistalta. Tässä hauska video HubSpotilta, joka löytyi unsubsrcibe linkin takaa. 

Jaa
FacebookTwitterLinkedIn
Jaa
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
Artikkelin kategoriat

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

(*)

On se video kyllä tehokas, tarvitsetko videotuotannossa apua?

Nimi (*)

Puhelinnumero (*)