2.2.2012 | Kirjoittanut

Ideaa jakamassa

Digiscenessä kun joku saa idean niin se jaetaan heti kaikille ja kaikkia mahdollisia kanavia pitkin. Kukaan ei pelkää idean varastamista, koska tiedetään idean arvon olevan nolla ilman sen toteutusta.

Jakamalla ideoita ja niiden raakileita, tuotteet ja palvelut pääsevät happotestiin jo hyvin varhaisessa elinkaarensa vaiheessa. Jyvät erottuvat akanoista huomattavasti aikaisemmin kuin entisaikaan. Investointipanostukset satsataan sellaisiin tuotteisiin, joilla on oikeasti mahdollisuus lentää. Ja investointipanostus tässä kohtaa voisi tarkoittaa pelkästään ajatustyöskentelyä. Jotta SE idea löytyy, pitää niitä tuottaa liukuhihnatyyliin, volyymin kautta laatuun.

Meillä on jo monia mahdollisuuksia happotestata tuotteet ja palvelut, mutta emme kuitenkaan tee niin. Tästäkin liian usein puuttuu se toteutus. Onko kyse taas rohkeudesta? Mielestäni on. Pelkäämme kritiikkiä, pelkäämme palautetta, pelkäämme epäonnistumista. Epäonnistumisen pelosta kannattaa katsoa tämä Paolo Coelhon video.

Ja sitten se toteutus. Silloin kun tehdään asioita, silloin sattuu ja tapahtuu, tulee kuhmuja, mutta homma etenee. Ilman tekemistä ei synny mitään. Jungner sanoi, että toteutusta on vaikea kopioida, koska se on niiden ihmisten DNA:ssa. Onnistuneen toteutuksen takana on voima ja intohimo, joka siirtää tarvittaessa vuoria. Se joko on olemassa tai sitten ei, sitä ei voi ostaa eikä päälle liimata. Tarvitaan vahvaa uskoa ja halua. Pitää löytyä apinanraivoa, joka tekee mahdottomasta totta. Jos nämä puuttuvat ei ole mitään, on pelkkä idea.

Jaa
FacebookTwitterLinkedIn
Jaa
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
Artikkelin kategoriat

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

(*)

On se video kyllä tehokas, tarvitsetko videotuotannossa apua?

Nimi (*)

Puhelinnumero (*)