21.2.2012 | Kirjoittanut

Hei Intuitio, keneen pitäisi luottaa?

 

Mutta miten on laita PK – tai pienyrittäjällä? Budjetti ei ole ehkä suuren suuri ja liian harvoin löytyy luotettuja ja osaavia yhteistyökumppaneita. ”Kumppaneista” yksi ylistää nettiä, toinen asiakaslehteä ja kolmas vannoo sähköisen suoramarkkinoinnin nimeen. Kaikesta pitäisi olla perillä ja bisnestäkin pitäisi pyörittää. Pitäisi kasvattaa liiketoimintaa hankkimalla uusia tuottavia asiakkaita.

Iso kysymys mielestäni on: keneen pitäisi luottaa?

1.Isoon ja tunnettuun

2.Innokkaaseen ja tuntemattomaan

3.Julkisesti palkittuihin

4.Ei kehenkään

5.Tutun tuttuun

 

Pystyn itse samaistumaan tuohon tuskaan tuoreena yrittäjänä. Tuskan näen myös monesti pöydän toiselta puolen myyntikonsulentin silmälasien läpi.

Jos faktat ovat pöydällä ja ne ovat useasta eri lähteestä, pitäisi yrittää uskaltaa luottaa intuitioon. Jos faktoja kerätään liian paljon ja liian pitkään, rahaa palaa. Moni kerää faktaa, jottei tarvitsisi tehdä päätöksiä. Ja sitten kun on pakko tehdä päätös, niin intuitio on siitä kaukana. Parhaimpia päätöksiä tehdään intuitiolla, jonka sopivana tukena on fakta.

Älä unohda faktaa, mutta anna tunteelle valtaa päätöksentekoon. 

Jaa
FacebookTwitterLinkedIn
Jaa
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin
Artikkelin kategoriat

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

(*)

On se video kyllä tehokas, tarvitsetko videotuotannossa apua?

Nimi (*)

Puhelinnumero (*)